Societatea de Psihoterapie Experientiala Romana

Institutul SPER

EVALUAREA ȘI INTERVENȚIA TERAPEUTICĂ A COPILULUI ÎN CONTEXT FAMILIAL, 4-5 martie, București

Dragi psihologi, asistenți sociali, psihopedagogi,

Institutul SPER organizează în perioada 4-5 martie 2017 la București  cursul de formare şi educaţie continuă în domeniul psihologiei clinice, consilierii şi psihoterapiei


EVALUAREA ȘI INTERVENȚIA TERAPEUTICĂ A COPILULUI ÎN CONTEXT FAMILIAL

 

Tematica cursului:

Ziua 1 -  4 Martie 2016 
Workshop-ul “Cum să dai sens desenelor copilului în evaluarea și intervenția terapeutică bazată pe principiile Psihoterapiei Experienţiale Unificatoare“

 

Tematica workshop-ului va viza clarificarea unor aspecte ce țin de:
1.Aspecte generale (legislative, etice, deontologice) privind evaluarea psihologica;
2.Etapele și scopul procesului de evaluare: 
- interviul cu părinți și copii;
- observarea copilului în relație cu părinții;
- evaluarea clinică și testarea psihologică a copilului și adultului;
- evaluarea părinților/abilităților parentale/interviul cu părinți și de a stabili care dintre părți este compatibilă cu nevoile copilului
- evaluarea relațiilor parentale
- evaluarea clinică și testarea psihologică;
- dinamica familială/pattern-uri de relaționare/istoric de abuz/violență domestică;
- alte documente colaterale;
3. Prezentarea unor instrumente de evaluare psihologică specifice: 
Testul Desenul familiei în mişcare (Kinetic Family Drawings, KFD; BURNS, Kaufman, 1970)
Testul "Childhood Hand that Disturbs" (Roseline D. Davido-1994)
Eight-Card Redrawing Test (8CRT);
Bird’s Nest Drawing
Testul mamă-copil

Ziua 2 – 5 martie 2016
Workshop-ul “Dificultățile copilului-diagnoză și interventie terapeutica de tip experiențial’’

Tematica modului va viza clarificarea unor aspecte ce țin de:

1. Definirea și clasificarea abuzului, semnele abuzului și factori sociali și de mediu predispozanți, importanța schemelor de atasament în producerea situațiilor de abuz, caracteristicile unei familii cu potential abuziv, abilitățile parentale implicate în situații de abuz, paternurile abuzului, precum și alte aspecte importante privind reacțiile, modurile și strategiile de a face față vieții și de a supraviețui ale copilului cu istoric de abuz;

2. Etapele procesului de evaluare:

-Aspecte generale (legislative, etice, deontologice) privind evaluarea psihologică;

-Stabilirea raportului cu familia sau alte instituţii implicate

-evaluarea părinților/abilităților parentale/interviul;

-evaluarea clinică și testarea psihologică a copilului;

-dinamica familială/paternuri de relaționare/istoric de abuz/violență domestică;

3. Prezentarea testelor și chestionarelor de evaluare psihologică utilizate în evaluarea copilului pentru surprinderea abuzului sau a altor dificultati specifice (divorț, custodie, pierderea unui părinte, etc).

  • Teste de evaluarea a simptomelor și dificultăților copilului
  • Teste de evaluarea a nivelului de dezvoltarea cognitivă
  • Teste de evaluarea a abilităților parentale
  • Tehnicile expresiv-creative

4. Intervenția terapeutică a copilului abuzat, fiind abordate subiecte ca: relația terapeutică, calitățile unui terapeut eficient, intervenția terapeutică centrată pe copil, intervenția terapeutică centrată pe familie, intervenția terapeutică de grup.

5. Prezentarea principiilor de lucru în intervenția terapeutică a copilului/adolescentului în cazurile de abuz (abordare, metode de lucru, relația terapeutică, calitățile unui terapeut eficient, intervenția terapeutică centrată pe copil, intervenția terapeutică centrată pe familie, intervenția terapeutică de grup, etc.).

6. Înţelegerea dezvoltării sexuale la copii, stadiile normale ale dezvoltarii sexuale la copii.

7. Comportamente sexuale indecvate.

 

Precizări tehnico-metodologice
Pentru formarea unor deprinderi practice în ceea ce privește terapia de familie și evaluarea copilului cursul va avea atât o abordare teoretică cât și una practică (prezentarea unor studii de caz, jocuri de rol, etc).

Finalizarea cursului
Program acreditat de Colegiului Psihologilor din România, Comisia de Psihologie Clinică şi Psihoterapie, cf. anexei nr. 4 din 23.01.2015 (curs nr.9) la avizul profesional nr. RF-II-B-2 din 19.06.2006.

Pentru participarea la ambele module cursanţii vor primi un certificat acreditat (20 credite) de către Colegiul Psihologilor din România.

Se acceptă și participarea la unul din cele două workshop-uri, situație în care cursanţii vor primi un certificat acreditat (10 credite) de către Colegiul Psihologilor din România.
Ocuparea locurilor se face în ordinea efectuării plății.

Costul cursului
550 Ron pentru participarea la ambele workshop-uri.
280 Ron pentru participarea la un singur workshop. 

Înscrierea se va efectua achitând un avans de 150 de lei in contul:
RO60RZBR0000060004073992
Banca Raiffeisen, Agenția Sebastian
Titular Marc Gabriela

Vă rugăm să trimiteți dovada efectuării plății la adresa de e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.;

Formator: Gabriela Marc – Asistent Universitar in cadrul Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei- Universitatea Bucuresti, Doctor în psihologie, consilier psihologic şi psihoterapeut autonom, psiholog clinician principal, membru în Colegiul Psihologilor din România

 
Pentru detalii și înscrieri: Gabriela Marc, tel: 0723.176.160
e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.;  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.